23 maart 2017

Bikini lichaam voor de zomer- Top 7 Tips


De zomer komt eraan, het leek me daarom een goed idee om tips te geven voor een "summer body goals"! Ik heb 7 tips waarmee je je goals zo snel mogelijk kunt bereiken,




1. Minder stressen
Door stress raakt je lichaam in de war. Bij veel stress wordt je huid onzuiverder en merk je dat ook aan je gewicht. Vermijdt stress situaties! Dit kan je doen door meer te plannen en op tijd te beginnnen aan dingen zoals school en huiswerk. Je schiet niks op met tot het laatste moment wachten. (Zegt degene die met alles laat is...)

2. Niet op gewicht letten
De weegschaal kan een dieptepunt zijn. Wanneer je na een week nog geen resultaat ziet, verdwijnt de motivatie bij de meeste. De weegschaal is een apparaat met cijfers. Het zegt niets over je gezondheid. Spieren, organen, haar en nagels wegen ook mee! Kijk niet naar het aantal kilo's, want het zegt niets over of je slanker bent geworden.
Ik sport nu sinds een maand elke dag en ben in de tussentijd 3 kilo aangekomen. Ik eet gezonder en beweeg meer, maar dat zie je niet op de weegschaal.
Het beste is om je weegschaal niet wekelijks erbij te pakken of zelfs helemaal weg doen.

3. Mentaal
Zet jezelf eerst mentaal naar het sporten en gezonder leven toe. Mentaal gezond zijn is de eerste stap. Accepteer wie je bent en hoe je eruit ziet. Zie gezond leven als een verbetering, niet als een weg naar zelfverzekerheid.

4. Water!
Genoeg water drinken is noodzakelijk, ook als je jezelf niet wilt 'verbeteren'. Water hydrateert je lichaam volledig. Door minimaal 2 liter per dag te drinken wordt je van binnen en buiten gezonder. Je huid wordt egaler en je zult minder honger hebben. Als je water niet lekker vindt, kan je (suikervrije) aanmaaklimonade toevoegen of stukjes fruit.

5. Bewegen
Natuurlijk is dit een tip. Je kan dagelijks een workout doen of gaan hardlopen. Je moet niet gelijk 3 uur per dag in de sport school gaan staan, dan maak je je lichaam kapot. Sporten moet je opbouwen in stappen. Er bestaan 30 dagen kalenders en workout apps met maand kalenders.
Een app die ik gebruik is 7 Minutes, met deze app kan je verschillende workouts doen die 7 minuten duren. Je kan ook beginnen aan maandkalenders op verschillende niveaus.
Er bestaan ook youtube kanalen die gericht zijn op workouts. Ik doe meestal de workouts van Blogilates. Zij maakt meerdere keren per week video's van verschillende workouts, maar zij heeft ook maandkalenders en verkoopt workout kleding. Zeker een aanrader!

6. Voeding
Eten bepaalt 70% van het resultaat. Kies voor vezels en eiwitten! Vezels zijn vullend, je zult minder honger hebben. Eiwitten zijn goed voor de opbouw van spieren.
Kies bewust bij het eten van tussendoortjes. Het is het beste om 3 grote maaltijden te eten en tussen de maaltijden door een tussendoortje. Smoothies/proteïne shakes zijn gezond, lekker en mega vullend! Fruit is natuurlijk ook een optie. Rijstenwafels en vezelkoekjes zijn ook echt super lekker.
Eet langzamer. Na 20 minuten krijgen de hersenen een prikkel dat je genoeg hebt gegeten.
Geniet van je eten! Door te letten op wat je eet en niet tijdens het eten tv te kijken, ben je meer bewust van wat je eet.
Eet zo min mogelijk na het avond eten. Als de dag bijna voorbij is zal je minder bewegen en ook minder vet verbranden. Je zou lichte producten kunnen eten, zoals yoghurt met wat fruit of muslie.
Je hoeft natuurlijk niet helemaal te gaan dieten. Blijf ook andere dingen eten, het hoeft niet allemaal gezond te zijn! Geniet van je cheat momenten.

7. Omgeving
Stel je omgeving op de hoogte van dat je gezonder aan het eten bent. Je omgeving is een belangrijke factor. Wanneer anderen weten dat je gezonder bezig bent, zul je meer gemotiveerd zijn om het vast te houden. De anderen zullen geen repen chocola en zakken chips voor je neus op eten. Als je vrienden en familie je motiveren, is kans op slagen groter!

Vergeet niet dat je mooi bent zoals je bent! Een bikini lichaam krijg je ook door een bikini aan te doen. x

1 opmerking:

  1. Die tips heb ik wel nodig ik ben namelijk heel dik
    Groetjes anoniem­čśŐ

    BeantwoordenVerwijderen